5 niedoborów witamin, które są dosłownie wypisane na Twojej twarzy!

5 niedoborów witamin, które są dosłownie wypisane na Twojej twarzy!

0 9053
Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Problem niedoboru witaminy staje się szczególnie ważny na początku wiosny. Bez witamin czujemy się słabi, apatyczni i stajemy się łatwym celem dla różnych wirusów.

Na szczęście nasz organizm daje nam na swój sposób znać o niedoborze pewnych witamin, wystarczy spojrzeć w lustro!

Nadmiernie blada skóra

Osoby, które spędzały wakacyjny urlop w ciepłych krajach gdzie słońca jest pod dostatkiem jeszcze na koniec zimy mogą pochwalić się dobrą opalenizną. Ale jeśli nasza skóra stała się blada w porównaniu do normalnego wyglądu to znak, że brakuje w Twoim organizmie witaminy B12. Bez tego czujesz się zrozpaczona i zmęczona. Mogą występować również inne objawy takie jak: drętwienie dłoni, stóp, krwawienie z dziąseł, przyśpieszone bicie serca i oddychanie, zawroty głowy, problemy z koncentracją czy zmiany nastroju. Aby przywrócić właściwy poziom tej witaminy, musisz jeść więcej produktów mięsnych i owoców. Szacuje się, że w samej europie około 40% osób ma niedobór tej witaminy, w grupie osób narażonych na jej niedobór są weganie czy lakto-owo-wegetarianie.

Suche włosy


Suche, łamliwe włosy i obfity łupież może być oznaką niedoboru witaminy B7, częstym tego powodem jest stosowanie antybiotyków. Odpowiedni poziom witaminy wpływa na prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego, dobre samopoczucie czy odczuwanie bólu i wrażliwość czuciową. Jest ona uważana również za witaminę urody, ponieważ ma znaczący wpływ na włosy, skórę oraz paznokcie. Jej niedobór poznamy również po znużeniu, spadkiem apetytu, biegunce, wymiotach, anemii, zapaleniu spojówek, łysieniu, łuszczeniem się skóry. Biotyny (Witamina B7) występuje w żółtkach jaj, wątrobie, sardynkach, mięsie, migdałach, orzechach ziemnych, produktach przygotowanych na bazie mąki pełnoziarnistej, pomidorach, marchwi czy chudym serze.

Opuchnięte powieki

Jeśli Twoje powieki są opuchnięte to najprawdopodobniej z braku jodu. Innymi symptomami niedoboru mogą być, zimne dłonie, stopy, obniżona tolerancja na zimno, depresja, trudność w połykaniu, sucha skóra, suche lub wypadające włosy, zmęczenie, ospałość, słaba koncentracja. Jod możemy znaleźć w soli jodowanej, owocach morza (homary, krewetki, wodorosty), produktach mleczarskich czy chlebie.

Bezbarwne usta

Brak koloru na ustach może być spowodowany brakiem żelaza w organizmie. Niedobór powoduje również, zmęczenie, senność, depresję, apatię, rozdrażnienie, trudność z koncentracją, bóle głowy czy brak apetytu. Na szczęści możemy bardzo szybko zwiększyć poziom żelaza wprowadzając do diety więcej czerwonego mięsa i rezygnując z żywności o wysokiej zawartości wapnia na jakiś czas.

Krwawiące dziąsła

Poza brakiem witaminy B7, powodem może być również niedobór witaminy C. Jej brak może doprowadzić do obniżonej odporności, bólów mięśni oraz stawów, problemów z zębami, senności, skłonności do występowania siniaków, przemęczenia, trudności w gojeniu ran, apatię, brak apetytu, osłabienia naczyń włosowatych i możliwości powstawania mikrowylewów w różnych narządach. Witaminę C znajdziesz w szczególności owocach cytrusowych i czerwonej papryce.

Jeśli zauważysz jednen z powyższych objawów skontaktuj się z lekarzem, na pewno uzyskasz dokładniejszą diagnozę.

inspiracja/źródło

Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

NO COMMENTS

Leave a Reply