Monthly Archives: Maj 2017

0 6173

Problem niedoboru witaminy staje się szczególnie ważny na początku wiosny. Bez witamin czujemy się słabi, apatyczni i stajemy się łatwym celem dla różnych wirusów.

Na szczęście nasz organizm daje nam na swój sposób znać o niedoborze pewnych witamin, wystarczy spojrzeć w lustro!

Nadmiernie blada skóra

Osoby, które spędzały wakacyjny urlop w ciepłych krajach gdzie słońca jest pod dostatkiem jeszcze na koniec zimy mogą pochwalić się dobrą opalenizną. Ale jeśli nasza skóra stała się blada w porównaniu do normalnego wyglądu to znak, że brakuje w Twoim organizmie witaminy B12. Bez tego czujesz się zrozpaczona i zmęczona. Mogą występować również inne objawy takie jak: drętwienie dłoni, stóp, krwawienie z dziąseł, przyśpieszone bicie serca i oddychanie, zawroty głowy, problemy z koncentracją czy zmiany nastroju. Aby przywrócić właściwy poziom tej witaminy, musisz jeść więcej produktów mięsnych i owoców. Szacuje się, że w samej europie około 40% osób ma niedobór tej witaminy, w grupie osób narażonych na jej niedobór są weganie czy lakto-owo-wegetarianie.

Suche włosy


Suche, łamliwe włosy i obfity łupież może być oznaką niedoboru witaminy B7, częstym tego powodem jest stosowanie antybiotyków. Odpowiedni poziom witaminy wpływa na prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego, dobre samopoczucie czy odczuwanie bólu i wrażliwość czuciową. Jest ona uważana również za witaminę urody, ponieważ ma znaczący wpływ na włosy, skórę oraz paznokcie. Jej niedobór poznamy również po znużeniu, spadkiem apetytu, biegunce, wymiotach, anemii, zapaleniu spojówek, łysieniu, łuszczeniem się skóry. Biotyny (Witamina B7) występuje w żółtkach jaj, wątrobie, sardynkach, mięsie, migdałach, orzechach ziemnych, produktach przygotowanych na bazie mąki pełnoziarnistej, pomidorach, marchwi czy chudym serze.

Opuchnięte powieki

Jeśli Twoje powieki są opuchnięte to najprawdopodobniej z braku jodu. Innymi symptomami niedoboru mogą być, zimne dłonie, stopy, obniżona tolerancja na zimno, depresja, trudność w połykaniu, sucha skóra, suche lub wypadające włosy, zmęczenie, ospałość, słaba koncentracja. Jod możemy znaleźć w soli jodowanej, owocach morza (homary, krewetki, wodorosty), produktach mleczarskich czy chlebie.

Bezbarwne usta

Brak koloru na ustach może być spowodowany brakiem żelaza w organizmie. Niedobór powoduje również, zmęczenie, senność, depresję, apatię, rozdrażnienie, trudność z koncentracją, bóle głowy czy brak apetytu. Na szczęści możemy bardzo szybko zwiększyć poziom żelaza wprowadzając do diety więcej czerwonego mięsa i rezygnując z żywności o wysokiej zawartości wapnia na jakiś czas.

Krwawiące dziąsła

Poza brakiem witaminy B7, powodem może być również niedobór witaminy C. Jej brak może doprowadzić do obniżonej odporności, bólów mięśni oraz stawów, problemów z zębami, senności, skłonności do występowania siniaków, przemęczenia, trudności w gojeniu ran, apatię, brak apetytu, osłabienia naczyń włosowatych i możliwości powstawania mikrowylewów w różnych narządach. Witaminę C znajdziesz w szczególności owocach cytrusowych i czerwonej papryce.

Jeśli zauważysz jednen z powyższych objawów skontaktuj się z lekarzem, na pewno uzyskasz dokładniejszą diagnozę.

inspiracja/źródło

0 2414

Wiadomo, że utrata wagi i trzymanie jej nie należy do prostych i przyjemnych czynności. Dlatego postanowiliśmy zebrać kilka dobrych rad dzięki, którym będziesz bliżej celu.

Niestety nie są to złote środki, które w szybkim tempie pozwolą nam stracić na wadze, ale przybliża nas do upragnionej sylwetki!

Eliminacja jogurtu z jadłospisu

Jogurty same w sobie są ważną częscią zdrowej diety, wiele jogurtów zawiera duże ilości niezdrowych dodatków np. cukrów. Ponadto zawierają one laktozę, cukier naturalny, który jest często ciężko przyswajalny przez ludzi. Jeśli dalej uważasz, że jogurt jest dobrym wyborem na śniadanie lub kolację, staraj się spożywać jogurty o zawartości cukru mniejszej niż 8 gramów. Będzie to zdrowszy wybór od zwykłych popularnych jogurtów słodzonych.

Tak, tylko 8 minut ćwiczeń!

Wystarczy tylko 8 minut ćwiczeń dziennie, aby całe nasze ciało zaczęło „pracować”. Dlatego warto zastanowić się nad krótkim zestawem ćwiczeń przez snem, dzięki temu rano będziemy gotowi do działania pełni energii, a nasze ciało z czasem zacznie gubić zbędne kilogramy, nie będzie to bardzo szybki proces, ale systematyczność jest kluczem. Z czasem możemy zwiększyć ilość i czas ćwiczeń.

Zimny prysznic przed snem

Zimny prysznic pomoże obniżyć temperaturę naszego ciała. Organizm zacznie wtedy spalać dodatkowe ilości energii w celu podwyższenia jej do naturalnego poziomu 36,6C.

Zawsze rozpoczynaj dzień od pysznego śniadania!


Wiele osób w ogóle zapomina o śniadaniu przed wyjściem do pracy, woli sobie pospać dodatkowe 15-20 minut i potem w biegu wyruszyć z domu. Jakiś kalorie w pośpiechu spalimy, ale niestety samo spożycie śniadania zadziała na nasz organizm w lepszy i zdrowszy sposób. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ale nie zapominajmy o regularności i stałej liczbie posiłków, najlepiej od 3 do 5 dziennie, dzięki temu z czasem organizm nauczy się, że nie musi odkładać energii w postaci tkanki tłuszczowej, bo otrzymuje systematycznie nową dawkę w postaci spożywanego pokarmu.

Przestań jeść fast foody!

Wiele fast foodów zawiera bardzo duże ilości sodu, co prowadzi do niewygodnego uczucia wzdęcia. Na przykład jedna porcja chińskiej zupki zawiera całkowite zapotrzebowanie na sód na cały tydzień! Dlatego warto zrezygnować z fast foodów, chińskiego jedzenia czy meksykańskiego. Przemyśl to! Może i jest to smaczne, ale nie pomoże Ci w poczuciu się lepiej i lżej!

Przestań żuć gumę do żucia!

Badania wykazały, że sorbitol (alkohol cukrowy stosowany w bezzapachowych gumach do żucia) jest ciężki do strawienia. Sprzyja to fermentacji bakterii w Twoim układzie pokarmowym, a to powoduje obrzęk i wzdęcia. Ponadto, za każdym razem, gdy żujesz gumę, wysyłasz sygnały do mózgu, który pobudza Twój głód!

Zrezygnuj z batonów musli/energetycznych

Dlaczego:

  • Zawierają serwatkę, która powoduje obrzęk i wzdęcia,

  • Wśród składników możemy znaleźć soję, która często sprzyja wytwarzania gazów,

  • Są to produkty silnie przetworzone, a ludzie, którzy je spożywają zyskują na wadze bardziej niż Ci, którzy tego nie robią,

  • Zawierają więcej kalorii niż przypuszczasz!

Unikaj suszonych owoców

Suszone owoce mogą być ważnym źródłem składników odżywczych i błonnika, ale zawierają również dużo fruktozy. Jeśli masz problem z jej zaabsorbowaniem może ona wzmagać wydzielanie gazów i wzdęcia. Dlatego jeśli chcesz uniknąć tych problemów to staraj się spożywać świeże owoce.

Spróbuj stworzyć własne koktajle!

Istnieją koktajle gotowe do kupienia w sklepie, ale nie dorównają one nigdy świeżym przygotowanym w zaciszu domu tak jak lubisz! Do warto spróbować przygotować własne koktajle, możesz znaleźć wiele pomysłów w internecie i dobrać składniki tak jak lubisz! W takim koktajlu może znaleźć się szpinak, nasiona, olej kokosowy, mleko migdałowe czy owoce. Ilość możliwych kombinacji jest ogromna, dlatego eksperymentów i próbuj codziennie innych smaków, nie wpadniesz w rutynę!

inspiracja/źródło

0 3187

Opanowanie sztuki makijażu do perfekcji wymaga bardzo dużo praktyki, ale dzięki tym kilku prostym trikom uda Ci się osiągnąć zamierzany efekt, powalającego spojrzenia ;-)

Poznaj swoją twarz i zacznij czarować!

Aby osiągnąć piorunujący efekt na twarzy musimy ją dokładnie poznać i zapoznać się z kilkoma technikami konturowania, to właśnie dzięki nim będziesz wyglądać lepiej i całkowicie zmienisz swój wygląd!

© lettybeauty

Każdy makijażysta powie, że sposób konturowania zależy od kształtu twarzy. Jest jednak jedna wspólna: kontury stosujemy dla obszarów, które chcemy ukryć bądź cofnąć i podkreślić inne obszary naszej twarzy, na których nam zależy.

Dwie podstawowe zasady kształtowania brwii

© pinterest

Przy pracy nad brwiami należy pamietać o dwóch podstawowych zasadach:

Brwi powinny odpowiadać szerokości górnej wargi ust. Duże oczy wymagają grubszych brwi. Ciężkie brwi mogą pomóc Ci wyrównać twarz. Jeśli Twoje oczy są małe powinnaś unikać grubych brwi, w innym razie Twoje oczy będą zbyt małe.

Przyjrzyj się odległości swoich brwi od oczu. Jeśli są one wysoko cięższe brwi mogą zapewnić bardziej wyważony wygląd. W przeciwnym razie, jeśli są one blisko Twoich oczu muszą być w bardziej subtelnej i miękkiej formie.

Wykorzystywanie eyelinera

© duitang

Narysowanie odpowiedniej kreski za pomocą eyelinera wzdłuż oka jest bardzo trudnym zadaniem. Jeśli masz z tym problem, spróbuj narysować najpierw rząd kropek, a następnie połącz je za pomocą małych krótkich pociągnięć eyelinerem.

Jeśli malujesz się w domu, możesz skorzystać z łyżki ;-)

© popsalt

W nagłej sytuacji przyda się karta kredytowa

© chicasconestilo

W nagłej sytuacji możesz skorzystać z karty bankomatowej lub wizytówki, jeśli chcesz aby linia była prosta.

Aby utrzymać efekt przez długi czas, podgrzewaj za każdym razem swoją zalotkę do rzęs

© letsgetweddy

Przed nałożeniem tuszu do rzęs pozbądź się jego nadmiaru z grzebienia, aby uniknąć niezamierzanego efektu!

© thebeautydepartment

Aby Twoje usta wyglądały pełniej zrób to tak:

© divinecaroline

Aby Twoje usta zyskały iluzję pełności, skorzystaj z lekkiego korektora wokół lub wewnątrz wargi, a następnie umieść szminkę.

inspiracja/źródło

0 919

Kupowanie butów dla kobiety to czysta przyjemność, można to porównać z prawdziwym talentem artystycznym. Wychodząc do sklepu, powinnaś mieć jasno określoną wizję tego czego szukasz i silną wolę, aby uniknąć zakupu butów, których nie potrzebujesz, a tylko Ci się podobają.

Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie obuwia?

  • Czy pięta oraz palce zachowują swój kształt. Kiedy przymierzamy nowe buty, a następnie je ściągamy powinniśmy zwrócić uwagę czy na naszej stopie nie pozostają trwałe deformacje, stopa powinna wrócić do swoich naturalnych kształtów bardzo szybko, w przeciwnym przypadku chodzenie w takich butach może stworzyć bardzo wiele niedogodności.
  • Kupuj buty w rozmiarze Twojej największej stopy. Bardzo wiele osób ma stopy o różnej wielkości, nie jest to bardzo duża różnica, ale jest ona odczuwalna szczególnie przy obuwiu. Dlatego powinnaś sprawdzić kilka par obuwia i dopiero wtedy podjąć decyzję w których czujesz się najbardziej komfortowo i pewnie.
  • Warto zwrócić również uwagę na elastyczność podeszwy. Weź jeden but w i spróbuj go złamać w części palców, jeśli elastyczność będzie niewystarczająca nasza stopa bardzo szybko może się męczyć i będzie temu towarzyszyć ból, nienaturalny chód.
  • Nie kupuj obuwia które ogranicza Twoją stopę w nadziei, że za jakiś czas będziesz w nich chodzić. Chodzenie w takich butach może doprowadzić do problemów z krążeniem krwi i funkcjonowaniu mięśni stopy. Ponadto buty bardzo szybko mogą stracić swój wygląda i się zniszczyć przez niedopasowanie stopy do ich formy.
  • Idealną porą na zakup obuwia jest późne popołudnie. Pod koniec dnia nasze stopy stają się lekko opuchnięte. Oznacza to, że para butów, która idealnie pasowała do Ciebie rano, wieczorem może powodować dyskomfort i problemy z poruszaniem się.
  • Staraj się zawsze sprawdzić wnętrze obuwia za pomocą dłoni. Wewnętrzna powierzchnia powinna być miękka, bez wyraźnych, twardych szwów. Wkładka powinna być elastyczna i łatwa w wymianie.
  • Przymierzane obuwie zawsze sprawdzaj na solidnej powierzchni, miękki dywan, który można spotkać w wielu sklepach obuwniczych może sprawić, że będziemy się czuć w nich komfortowo, a na płytkach lub chodniku będziemy odczuwać dyskomfort. Dlatego zawsze należy sprawdzić obuwie na twardej powierzchni.
  • Jeśli myślisz o zakupie butów na wysokim obcasie, różnica wysokości między palcami a pietą nie powinna być większa niż 9,5cm, a dopuszczalna odległość między nimi nie mniejsza niż 3 cm. Trzymając się tych wartości będziesz poruszać się naturalnie w takim obuwiu, ale oczywiście możesz eksperymentować.
  • Nasza stopa może zmieniać swój kształt z czasem, dlatego co jakiś czas powinnaś ją zmierzyć na nowo, szczególnie gdy kupujesz obuwie przez internet. Np. co dwa lata.

Jak dobrać odpowiedni rozmiar?


Próbując obuwia na wysokim obcasie ważne jest, aby nasza stopa była osadzona solidnie. Z czasem but się zużywa i powoduje ruch stopy do przodu, a to doprowadza do otarć na pięcie i palcach.

Jeśli kupujesz obuwie z futrzaną podszewką, pamiętaj że z czasem ulegnie ona zużyciu, a to doprowadzić do powstania dodatkowej pustej przestrzeni, która wpłynie na ruch stopy w bucie.

Gdy kupujesz obuwie zamszowe należy pamiętać, że ulega ono szybszemu zużyciu niż inne obuwie. Dlatego w sklepie powinnaś zwrócić szczególną uwagę czy stopa jest dobrze osadzona w bucie.

Jeśli buty mają wydłużoną część dla palców, powinna znaleźć się tam dodatkowa wolna przestrzeń ok. 1-2cm.