8 rad, jak nie przytyć w święta

8 rad, jak nie przytyć w święta

0 5361
Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

Nadchodzące święta dla niektórych osób oznaczają wieczną wieczerze i przesiadywanie przy stole w gronie rodziny. Jak wiadomo, nikt w święta nie odmawia sobie jedzenia i zazwyczaj swoją wagą dopiero przejmujemy się po nowym roku. Dlatego problem trzeba zniszczyć już w zarodku. Co robić, by nie przytyć w święta? Jakie zabiegi zastosować? W tym artykule wszystkie porady zostaną umieszczone poniżej.


Po pierwsze należy zwrócić uwagę na zawartość świątecznych dań i wyeliminować w nich to co najbardziej kaloryczne lub po prostu dodać mniejszą ilość cukrów czy tłuszczy. W przypadku przygotowywania ciast lepiej jest dać o 1/3 mniej cukru czy też po prostu nie dawać lukru. Mięso najlepiej jest piec w piekarniku lub gotować, gdyż wtedy unikniemy dodatku tłuszczu. Rodzaj mięsa, który ma mniej kalorii to z pewnością wołowina czy drób (mają trzykrotnie mniejszą ilość kalorii w stosunku do wieprzowiny). Wszelkiego rodzaju sałatki doprawiaj odtłuszczonym jogurtem naturalnym. Unikaj w szczególności soli i zastąp ją świeżymi ziołami (np. natka pietruszki czy koperek pomagają w lepszym spalaniu tłuszczu).

Dużo się słyszy, że jemy oczami. Dlatego lepiej jest zaserwować danie na mniejszym talerzu, gdyż wtedy wydaje się go więcej. A jeżeli już chcesz spróbować każdej potrawy to nałóż sobie po łyżce!
Oprócz tego jest kilka porad dotyczących zmniejszenia apetyty. Przed większym jedzeniem najlepiej jest wypić szklankę wody, gdyż rozcieńcza soki żołądkowe i przyśpiesza metabolizm. Nie dopuść do zagłodzenia organizmu, bo wtedy pochłoniesz większe ilości jedzenia. Najlepiej na samym początku jeść potrawy niskokaloryczne, gdyż wtedy się nimi „zapchasz”. Pamiętaj by dokładnie przeżuwać jedzenie, gdyż rozdrobiony pokarm jest szybciej trawiony. Jedzenie popijaj wodą, bo wtedy szybciej napełnisz żołądek. Wysokotłuszczowe dania warto jeść w obecności niskokalorycznych sałatek czy warzyw. Pamiętaj! Lepiej zjeść więcej warzyw niż potraw, które są prawdziwymi bombami kalorycznymi. Wzrost masy ciała o 10 kg po nowym roku jest niezbyt przyjemny, dlatego warto trochę przyhamować w święta.

Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

NO COMMENTS

Leave a Reply