Skuteczne odchudzanie – poznaj prawdy i mity

Skuteczne odchudzanie – poznaj prawdy i mity

Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook
Zdrowa żywność i ogólnie tryb życia jest obsesją z którą mamy do czynienia ostatnimi czasy. W sieci jest wiele porad i artykułów na temat zdrowego trybu życia i odchudzania. Niestety wiele z tych porad mija się z prawdą i często bardziej nam szkodzą niż pomagają. Każdy organizm inaczej zareaguje na niektóre rady, jeden lepiej a drugi gorzej.

Często się słyszy, że powinno się mniej jeść. Oczywiście jest to nieprawda. Jeden posiłek dziennie nie gwarantuje nam nagłego spadku masy ciała, a jedynie pozbawiamy naszego organizmu wszelkich składników odżywczych. Posiłki powinny być małe i o stałych porach. Nie wspominając już o wszelkiego rodzaju głodówkach. Zazwyczaj jest tak, że wytrzymamy kilka dni, a potem pożeramy wszystko co jest na naszej drodze.

Nie wszystkie owoce są dobre na odchudzenia. Trzeba jeść takie, które zawierają więcej cukrów złożonych niż prostych. Szczególnie nie powinno się jeść bananów, arbuzów, winogrona oraz gruszek. Zawierają one dużo cukrów prostych, które podnoszą stężenie insuliny w naszym organizmie. Najlepiej jeść jabłka, śliwki, porzeczki, owoce cytrusowe, jeżyny i jagody.

Życie w przekonaniu, że otyłość lub nadwagę odziedziczyło się po rodzinie. Przede wszystkim to my odpowiadamy, za to jak wyglądamy. Najlepiej zdrowo się odżywiać i żyć aktywnie. Jeżeli dopuścimy do siebie myśli, że moi rodzice byli otyli to ja też muszę być, to nigdy nam się nie uda mieć wymarzonej sylwetki.

Nigdy nie wolno rezygnować ze śniadania. Jest to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zapewnia nam energię do działania. Według badan, osoby jedzące codziennie śniadanie, tyją w mniejszym stopniu.

Czy ziemniaki, chleb oraz makarony są niezdrowe? Jest to nieprawda. Są to produkty otrzymane z mąki. Wszystko zależy od tego z jakimi dodatkami je spożywamy, bowiem w sosach i okrasie jest najwięcej kalorii. Smażenie pierogów, ziemniaków, kotletów zwiększa ich kaloryczność.

Nie jest powiedziane, że wszystkie mrożonki mają niższą wartość odżywczą. Często może być tak, że są one zdrowsze niż świeże warzywa. Stragany często są usytuowane blisko dróg, więc na warzywach osiadają spaliny i metale ciężkie, natomiast mrożonki wykonywane są w szczególnie sterylnych warunkach.

Uprawianie sportu nie jest wskazane podczas każdej diety. Gdy poddajemy się diecie znacznie redukującej ilość otrzymywanych kalorii, nie powinniśmy spędzać czasu na ćwiczeniach. Nasz organizm nie będzie miał wystarczająco energii i może to skutować zawrotami.

Czy to racja, że mężczyźni chudną szybciej? To twierdzenie jest prawdziwe. Panowie mają więcej tkanki mięśniowej, więc szybciej spalają przyjęte wraz z pożywieniem kalorie.

Dobre nawodnienie sprzyja odchudzaniu. Jest to prawda, zwłaszcza, gdy pijemy napoje o temperaturze niższej od naszego ciała. Organizm traci energię na podgrzanie wody do korzystnej temperatury.

Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

NO COMMENTS

Leave a Reply