Jak schudnąć do wakacji bez efektu jojo?

Jak schudnąć do wakacji bez efektu jojo?

0 15071
Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook
Zbliżają się upragnione wakacje, niektórym już się one zaczęły, inni muszą poczekać jeszcze do tak wyczekiwanego przez cały rok urlopu. I najczęściej wtedy, gdy zaczynamy planować datę urlopu albo wyjazd przypominamy sobie, że przybrało się nam kilka kilogramów tej zimy. Panicznie szukamy diety „cud” w internecie, robimy sobie głodówki i inne diety nieracjonalne, w 100% białkowe czy w 100% warzywne. Zanim jednak poddasz się tej katordze i zaczniesz stosować się do tych diet, przeczytaj ten artykuł.

Po pierwsze musisz uświadomić sobie, że odchudzanie, to nie jest proces obojętny dla organizmu, ba! Może być bardzo niebezpieczny, gdy chwytasz się metod, które poleca Ci koleżanka w pracy, czy w szkole, na których sama schudła 8 kilogramów w miesiąc!

Po drugie pamiętaj, że zdrowe zrzucanie zbędnych kilogramów to maksymalnie 1kg/tydzień.

Po trzecie dieta musi być zbilansowana, nie może opierać się na jednym rodzaju pokarmu. Sławna dieta białkowa ma swoich zwolenników i przeciwników. W gronie tych pierwszych są osoby, dla których liczy się samo zrzucenie wagi, w gronie tych drugich zaś osoby, które znają się na diecie, organizmie ludzkim i na tym jak on funkcjonuje. Dlaczego więc jest zła ta dieta? A dlatego, że nasz organizm potrzebuje do funkcjonowania białko, zarówno pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego, węglowodany (wbrew pozorom), witaminy i tłuszcze, aby witaminy z grupy A,D,E i K mogły się przyswoić. Niestety ta dieta nie dostarczy nam tych składników, a jej stosowanie może spowodować ogromne niedobory wielu składników i co za tym idzie choroby! Ponadto to nie mit! Przeciąża nerki taka ilość białka. Białko nie wchłonie się do naszego organizmu w takiej ilości, którą mu dostarczymy, tylko w takiej, której potrzebuje, a resztę musi wydalić…przez nerki, które obciążone mogą nie dać rady.

A więc zapytasz co robić, żeby schudnąć!?

Aby schudnąć 1kg/tydzień musisz odjąć około 500-600 kcal od dziennego swojego zapotrzebowania. Np. jeśli Twoje dzienne zapotrzebowanie na kalorie to 2000kcal, to dzienna porcja jedzenia musi zawierać około 1400-1500 kcal. W przeglądarce Google wpisując: dzienny kalkulator kalorii można znaleźć fajne kalkulatory, które pomogą Ci w ustaleniu ile potrzebujesz przyswoić kalorii na dzień.

Ponadto pamiętaj, że 300 kalorii zjedzonych w postaci czekolady, a 300 kalorii zjedzonych w postaci dwóch kromek żytnich z masłem, twarogiem i pomidorem to różnica! Po pierwsze tym drugim się bardziej najesz, a po drugie mniej przytyjesz, bo nie zawiera cukrów prostych, jak czekolada, która momentalnie po zjedzeniu przyswaja się i „idzie w boczki”.

Jedną z ważniejszych rzeczy jest to, żeby jeść regularnie i w około 3-godzinnych odstępach czasowych! np. I śniadanie – 7.00, II śniadanie – 10.00, przekąska – 12.00,  obiad – 14-15.00, kolacja – 18.00, a wieczorem gdy jest się bardzo głodnym można jeść warzywa, do woli! np. ogórki, pomidory, sałatę, czy marchew, ale bez żadnych dodatków.

Kolejną ważną zasadą jest to, żeby owoce jeść do południa, później należy ich unikać, szczególnie na początku stosowania diety.

Chleb biały zamień na żytni, makaron biały, na makaron ciemny, albo chociaż z pszenicy durum, ryż biały na ryż brązowy.

Moją radą jest to, żeby jako przekąskę o godzinie 12.00 zjeść sobie deser, coś co lubimy, ale w umiarkowanej ilości. Np. jeśli lubisz lody, zjedz je! Ale w wersji mniej kalorycznej, np. jako sorbet owocowy.

Jeżeli zastosujesz te proste zasady, będziesz się ich trzymać, nie będziesz podjadać czekolady w ukryciu i samej siebie oszukiwać to na pewno zrzucisz zbędne kilogramy rozsądnie, bez efektu jojo i bez szkody dla organizmu, bo gdzie tu radość ze zrzucenia szybkiego kalorii jeśli przez to nabawimy się chorób, a waga wróci i to z nawiązką!?

Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

NO COMMENTS

Leave a Reply