Efektywny trening 4-minutowy

Efektywny trening 4-minutowy

0 15603
Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook
O czym mowa? Oczywiście o tabacie.

Wielu z nas wydaje się, że jedynie męczące, trwające w nieskończoność ćwiczenia mogą być efektywne i dać rezultaty w postaci pięknego, smukłego ciała. To nieprawda! Tabata jest rozwiązaniem, szczególnie dla tych, którym zawsze brakuje czasu na trening.

Trening Tabata jest treningiem interwałowym, składa się z 8 serii, w czasie których przez 20 sekund wykonujemy ćwiczenia a przez kolejnych 10 odpoczywamy. Ważne jest, aby wykonywać dane ćwiczenie tyle razy, ile tylko zdołamy, pracujemy na 100% swoich możliwości, nie oszukujemy siebie, nie wydłużamy przerw – walczymy przecież o ładniejszą sylwetkę. Jakie ćwiczenia należy wykonywać? Takie, które zaangażują jak największe grupy mięśni – pompki, skakanka, przysiady z obciążeniem, pady do przodu i na boki, sprint w miejscu, jazda na rowerku stacjonarnym, bieg bokserski w miejscu. Przed należy wykonać rozgrzewkę a po – ćwiczenia rozluźniające.


Tabata ze wzgledu na wysoką intensywność jest skutecznym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej i podkręcenie metabolizmu. Jest zdecydowanie efektywniejsza od tradycyjnych ćwiczeń aerobowych. Jest to możliwe dzięki utrzymującemu się po zakończonym treningu podwyższonemu metabolizmowi kwasów tłuszczowych. Proces ten może trwać nawet kilkanaście godzin po treningu, mimo że nie wykonujemy już ćwiczeń.

Trening wykonujemy 2-3 razy w tygodniu, pamiętając o tym, by nie łączyć go już z innymi ćwiczeniami.

 

Podaj dalejShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Facebook

SIMILAR ARTICLES

NO COMMENTS

Leave a Reply